تفاوت خواص پياز سفيد و قرمز در چيست؟
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...


دانشمندان متوجه شدند سبزيجاتي كه معمولا در رژيم‌هاي غذايي كشورهاي خاورميانه و هندوستان مصرف مي‌شوند مي‌توانند كلسترول‌هاي بد را از بدن حذف كرده و به اين ترتيب از سكته و حمله قلبي پيشگيري كنند.

يكي از اين سبزيجات پياز قرمز است. اين گياه هم‌چنين مي‌تواند به حفظ كلسترول‌هاي خوب بدن كمك كرده و از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي پيشگيري كند.

محققان هنك‌كنگي با انجام مطالعاتي روي حيوانات به اين نتايج رسيدند. آن‌ها متوجه شدند مصرف پياز قرمز بعد از 8 هفته مي‌تواند ميزان كلسترول‌هاي بد را در بدن به ميزان 20 درصد كاهش دهد. اما در همين دوره زماني، هيچ تغييري در ميزان كلسترول‌هاي خوب بدن به وجود نيامد.

ژن يو چن كه مسوول انجام اين مطالعات در دانشگاه هنك‌كنگ است در اين باره گفت: با وجود آن‌كه تحقيقات زيادي در مورد خواص پيازها انجام شده است، اما هنوز هم در مورد اثر اين گياهان روي ژن‌هاي انسان‌ها و متابوليسم بدن سوالات زيادي وجود دارد.

اين براي اولين بار است كه اثر پياز قرمز روي عملكرد بيولوژيك بدن مورد توجه قرار مي‌گيرد. اولين فايده پياز اين است كه خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را كاهش مي‌دهد. البته با وجود آنكه مصرف پياز سفيد در بريتانيا محبوبيت بيش‌تري دارد، پياز قرمز در هندوستان، خاورميانه و كشورهاي مديترانه‌اي طرفداران زيادي دارد.

به طور كلي در مورد فوايد پيازها مطالب زيادي بيان شده است. براي مثال محققان معتقدند پيازها مي‌توانند از ابتلا به سرطان‌ها و بيماري‌هاي قلبي پيشگيري كند و هم‌چنين از ابتلا به سرماخوردگي و سرفه هم خودداري مي‌كنند.

در كشورهايي كه مصرف پيازها معمول است نرخ ابتلا به سرطان پايين‌تر از مناطق ديگر جهان است. براي مثال در كشور چين كه مردم پياز و سير زيادي مصرف مي‌كنند خطر ابتلا به سرطان نسبت به ديگر كشورهاي جهان نزديك به 40 درصد كمتر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 1 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب