سود ویژه برای پس انداز یارانه ها
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

در نظر داریم برای اطمینان مردم از ثبات قیمت ها کالاهای بادوام را به صورت قسطی و در سطح وسیع عرضه کنیم و خانوارها می توانند با پس انداز یارانه نقدی خود اقساط خریدهایشان را بپردازند.
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی گفت: تمام بسته های 9 گانه حمایتی که پس از اصلاح قیمت ها باید اجرا شود به تصویب کارگروه طرح تحول اقتصادی رسیده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا فرزین امروز در نشست خبری مشترک با بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمند کردن یارانه ها افزود: در بسته پولی قرار شد هیچ تغییری در وضع موجود اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: برای تشویق خانوارها به پس انداز یارانه های نقدی ، سود ویژه ای برای پس انداز این منابع در نظر گرفته شده است. فرزین ادامه دارد: در نظر داریم برای اطمینان مردم از ثبات قیمت ها کالاهای بادوام را به صورت قسطی و در سطح وسیع عرضه کنیم و خانوارها می توانند با پس انداز یارانه نقدی خود اقساط خریدهایشان را بپردازند.

وی تاکید کرد: یارانه نقدی موجب کاهش فقر و توزیع بهتر در آمد می شود.

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی در تشریح بسته حمایت از صنعت گفت: تمام واحدهای صنعتی در کوتاه مدت با دریافت خط اعتباری انرژی ویارانه صادراتی که امسال به 390 میلیارد تومان رسیده است مورد حمایت قرار می گیرند .

فرزین در خصوص حمایت های بلندمدت از بخش صنعت ، از برنامه بازسازی فرآیند تولید نام برد و گفت: کل منابع حاصل از اجرای هدفمند کردن یارانه ها که باید به بخش صنعت اختصاص یابد برابر ماده 8 قانون ، 2900 میلیارد تومان است که با مشارکت بانک ها این رقم به 9500 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: حمایت از محصولات پربازده نظیر آبگرمکن های خورشیدی، چیلرهای جذبی و نظایر اینها بخش دیگری از حمایت های دولت از بخش صنعت است.

فرزین از اختصاص منابع مناسب برای بهینه سازی مصرف انرژی در بخشهای دام و طیور، نوسازی ماشین آلات کشاورزی و تولید گوشت و مرغ خبرداد و گفت: حمایت های دولت از بخش کشاورزی بی هدف و کورکورانه نیست بلکه بر حسب تقویت تولید در این بخش صورت می گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 24 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب