رشد 100 درصدي واردات آمريکا از ايران
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

به گزارش دفتر آمار تجارت خارجي امريکا، اين کشور از ژانويه تا سپتامبر 2010 معادل 92.7 (نود و دو هفت) ميليون دلار از ايران کالا وارد کرده است.
پرس تی وی خبر داد:

با وجود تحريم يک جانبه واشنگتن عليه تهران، واردات امريکا از ايران در 9 ماه اول سال 2010 ميلادي صد درصد افزايش داشته است.


به گزارش دفتر آمار تجارت خارجي امريکا، اين کشور از ژانويه تا سپتامبر 2010 معادل 92.7 (نود و دو هفت) ميليون دلار از ايران کالا وارد کرده است.

اين در حالي است که ميزان واردات امريکا از ايران در همين بازه زماني در سال قبل (2009) حدود نصف اين مقدار و برابر با 45.1 (چهل و پنج و يک) ميليون دلار بوده است.

بر اساس اين گزارش، امريکا در 9 ماهه اول سال 2010 معادل 158.4 ميليون دلار کالا به ايران صادر کرده است که نشان مي‌دهد کالاي صادراتي اين کشور به ايران نسبت به 215.7 ميليون دلار در اين بازه زماني در سال 2009، کاهش داشته است.

در اين گزارش به جزئيات و کالاهاي صادراتي و وارداتي ميان دو کشور اشاره‌اي نشده است، اما عمده‌ اقلام صادراتي ايران به امريکا شامل فرش، خاويار و پسته مي‌شود.

اين آمار نشان مي‌دهد، امريکا با وجود اعمال تحريم‌هاي يک‌جانبه عليه ايران و تلاش براي همراه کردن ديگر کشورها با آن، خود در اين سياست چندان موفق نبوده ‌است.

درهمين حال، با وجودي که چند ماه قبل تحريم‌هاي طراحي شده امريکا عليه ايران در شوراي امنيت تصويب شد، تازه‌ترين آمار از افزايش صادرات نفتي ايران حکايت دارد.

بر پايه اطلاعات منتشر شده، ايران در هفت ماه اول سال 1389 شمسي معادل 17.4 (هفده وچهار) ميليارد دلار نفت صادر کرده است.

به گفته اردشير محمدي رئيس گمرک ايران، صادرات نفت کشور در مقايسه با همين بازه زماني در سال 1388، معادل 26 درصد رشد داشته است.

وي همچنين افزود، ميزان صادرات غير نفتي ايران در هفت ماه اول سال 1389 بدون در نظرگرفتن ميعانات گازي معادل 14.7 (چهارده وهفت) ميليارد دلار بوده است که نسبت به همين مدت در سال 1388 برابر با 31 درصد رشد نشان مي‌دهد.

اين مقام ايراني همچنين از رشد 50 درصدي صادرات پتروشيمي اين کشور در 7 ماه اول سال 1389 خبر داد و گفت، ايران در اين مدت 5 ميليارد و 646 ميليون دلار محصول پتروشيمي به خارج از کشور صادر کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 23 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب