امیدواریم این برنامه «صرفا جهت اطلاع» نباشد!
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

یک بسته خبری ویژه با نام «صرفا جهت اطلاع» با اجرای محمد دلاوری از خبرنگاران رک گوی بخش خبر رسانه ملی، بارقه امیدی را در دل مخاطبان ایجاد کرده است؛ بارقه امیدی که در این فضای سیاسی ـ اجتماعی غنیمت است، زیرا در فضایی که خودِ دلاوری، پیش از اعلام هر خبری ـ مثل خود ما در رابطه با هر خبر ـ کلی قسم و آیه می خورد که از گفتن فلان خبر یا بهمان مسأله خاص، نیت سوئی ندارد تا مبادا به پر قبای کسی بر بخورد.
در حالی که بخش های گوناگون خبری صداوسیما، بعضا دچار روزمرگی و یا در دام تقلیدی ناشیانه از دیگر رسانه های خبری ـ در دکور و اجرا ـ گرفتار شده اند، یک بسته خبری ویژه با نام «صرفا جهت اطلاع» با اجرای محمد دلاوری از خبرنگاران رک گوی بخش خبر رسانه ملی، بارقه امیدی را در دل مخاطبان ایجاد کرده است؛ بارقه امیدی که در این فضای سیاسی ـ اجتماعی غنیمت است، زیرا در فضایی که خودِ دلاوری، پیش از اعلام هر خبری ـ مثل خود ما در رابطه با هر خبر ـ کلی قسم و آیه می خورد که از گفتن فلان خبر یا بهمان مسأله خاص، نیت سوئی ندارد تا مبادا به پر قبای کسی بر بخورد.

به گزارش «تابناک»، سبك‌هاي مدرن خبري به‌خبرنگار و گوينده خبر، اين امكان را مي‌دهند كه كالاي باارزشي به نام خبر در بسته‌بندي‌هاي شيك‌تر و جذاب‌تري به مخاطب عرضه شود.

بنابر این گزارش، بخش خبري «صرفا جهت اطلاع» كه پنجشنبه شب‌ها در چند نوبت از شبكه‌هاي مختلف سيما روي آنتن مي‌رود، از اين قاعده پيروي مي‌كند. گوينده خبر سعي مي‌كند نگاهي طنزآميز به اتفاقات رخ داده در طول هفته داشته باشد.صرفا جهت اطلاع براي بامزه شدن محتوايش از عناصري چون ترانه و آواز هم استفاده مي‌كند. به عنوان مثال هفته گذشته تصاويري از حاضران يك همايش ارائه شد كه چندنفرشان به خواب ناز فرورفته بودند! ترانه برنامه راديويي «شب بخير كوچولو» تكميل‌كننده اين تصاوير بود.

اين ايده كه تصاوير چند آدم به خواب رفته در يك مراسم رسمي با ترانه «گنجشك خوابيد، مثل هميشه» همراه شود، به خودي خود جالب و بامزه است. بامزه‌ترش اين است كه اين تصاوير در يك بخش رسمي خبري پخش شود.

«صرفا جهت اطلاع» بازتاب‌دهنده مسائل بامزه‌اي است كه در طول روز با آن مواجه هستيم. گير كردن وسايل نقليه در اتوبان‌هاي آب گرفته، چكيدن قطرات آب از سقف يك سالن همايش، ارزيابي غيرمنصفانه يك مدير درباره كاركنانش و... موضوعاتي هستند كه در «صرفا جهت اطلاع‌» دستمايه شوخي و طنزآفريني قرار مي‌گيرند که البته «صرفا جهت اطلاع» در پس خنداندن بينندگان تلويزيوني، اهداف ديگري را هم دنبال مي‌كند. اين برنامه در همين مدت زمان محدودي كه از پخشش مي‌گذرد، بازتاب‌هاي زيادي داشته است.

واكنش نمايندگان مجلس و مقامات دولتي به گوشه و كنايه‌هاي صرفا جهت اطلاع‌ نشان مي‌دهد كه اين گونه اقدامات خلاقانه در شبكه‌هاي مختلف سيما، نتايج سازنده‌اي در پي خواهد داشت. هر قدر آستانه تحمل مديران بالاتر برود، جريان اطلاع‌رساني، شفاف‌تر و كارآمدتر خواهد شد؛ البته به شرط اين كه بازيگران عرصه خبر هم خط قرمزهاي قانوني را بشناسند و از آن عبور نكنند.

گفتنی است امیدواریم اين برنامه «صرفا جهت اطلاع» نباشد و بتواند با روشنگری های خود تلنگری به مسئولین در حوزه عملکرد خود بزند تا از این رهگذر مردم شاهد اتفاقات خوب و بهتری باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 21 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب