«سردار» قلابي دستگير شد
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

اين دو مرد ميانسال که با آراء قصاص بر عليه فرزند و برادرشان مواجه شده بودند، با فردي به نام «فضل الله» که کارمند يکي از سازمانهاي دولتي بود آشنا شدند و وي نيز فرد ديگري را به نام «رحيم ـ د»47 ساله را به آنان معرفي و ادعا مي‌كند كه «رحيم» يك سردار بوده و داراي نفوذ بسياري در ادارات و نهادها از جمله پليس و دستگاه قضايي است.

کلاهبرداري كه به بهانه رهيايي دو سارق سابقه‌دار از خانواده‌هايشان كلاهبرداري مي‌كرد،‌ توسط پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شد.

به گزارش ايسن)، سال گذشته در پي دستگيري سارقان مسلح که در يکي از سرقتهاي خود مرتکب قتل هم شده بودند، پدر و برادر اين دو سارق دستگير شده براي تغيير مسير و اعمال نفوذ در اين پرونده تصميم گرفتند تا فرد بانفوذي را در دستگاه قضائي و پليس شناسائي کرده و از آن طريق به خواسته خود برسند.

اين دو مرد ميانسال که با آراء قصاص بر عليه فرزند و برادرشان مواجه شده بودند، با فردي به نام «فضل الله» که کارمند يکي از سازمانهاي دولتي بود آشنا شدند و وي نيز فرد ديگري را به نام «رحيم ـ د»47 ساله را به آنان معرفي و ادعا مي‌كند كه «رحيم» يك سردار بوده و داراي نفوذ بسياري در ادارات و نهادها از جمله پليس و دستگاه قضايي است.

«رحيم» در اولين ملاقات خود به دو مرد ميانسال عنوان كرد كه براي نجات سارقان نياز به پول زيادي است تا اين پولها را بايد به کساني که در پرونده مسئول هستند يا مي توانند دخالت و کاري کنند، بدهد.

در ادامه «رحيم»‌ ده‌ها ميليون تومان پول از اين دو نفر طلب کرد و علاوه بر اين مبالغ، تعداد 3 دستگاه خودرو پژو 206، پژو پارس و سمند نيز دريافت مي‌كند.

پس از گذشت چند ماه دو مرد ميانسال كه هيچ تغييري را در مسير رسيدگي پرونده مشاهده نکرده بودند،‌ به «رحيم» مشكوك شدند اين در حالي بود كه «رحيم» در آخرين درخواستش 30 ميليون تومان را به بهانه پرداخت به يکي از ارشد ترين مقامات از آنها مطالبه کرده بود.

به گزارش ايسنا، در اين مدت بيش از 110 ميليون تومان را در چندين مرحله به همراه تعداد 3 خودرو سواري به «رحيم» داده بودند اما با توجه به اينكه پيشرفتي در اين زمينه حاصل نشده بود، «رحيم » را تحت نظر گرفتند و تحقيقاتي را در خصوص ادعاي وي آغاز کرده‌اند.

در ادامه آنان متوجه شدند كه «رحيم» يک باره دفتر کارش را در خيابان جمهوري تعطيل كرده و ناپديد شده است در نتيجه اين دو مرد مطمئن مي‌شوند كه وي كلاهبردار است.

دو مرد ميانسال به شعبه بيستم بازپرسي دادسراي ناحيه 12 تهران رفته و شکايتي را تحت عنوان کلاهبرداري بر عليه «رحيم ـ د» تنظيم کردند و بازپرس شعبه، پرونده را براي رسيدگي تخصصي به کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداري پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع داد.

کارآگاهان در تحقيقات اوليه خود از شاکيان پرونده دريافتند که در دفتر کار «رحيم» کار خاص تجاري و اقتصادي انجام نمي‌پذيرفت و اين مکان صرفأ براي جلب اعتماد آنان بوده است.

در ادامه بررسي‌هاي پليسي، ابتدا «فضل الله» شناسايي و دستگير شد و وي در مقابل کارآگاهان مدعي شد که پس از متواري شدن «رحيم» هيچ اطلاعي از او ندارد.

ماموران در پيگيريهاي بعدي خود محلهاي تردد «رحيم» را در محدوده دولت‌آباد شهر ري شناسايي و تحت نظر قرار دادند تا اينكه در هفتم مهرماه امسال متهم در دولت آباد مشاهده و در يک عمليات غافلگيرانه دستگير و به پايگاه هفتم پليس آگاهي منتقل شد.

متهم در تحقيقات به کلاهبرداري از دو مرد ميانسال اعتراف کرد و خودروهاي دريافتي نيز در پارکينگ منزل يکي از دوستانش کشف شد.

به گزارش ايسنا،‌ سرهنگ کارآگاه علي غياثوند، رييس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: متهم با صدور قرار 230 ميليون توماني از سوي بازپرس پرونده و تا زمان رسيدگي به ساير جرايم وي روانه زندان شد.

وي افزود: در حالي که اين احتمال وجود دارد وي با اين شگرد يا از طريق راه‌هاي ديگر توانسته باشد از ديگر شهروندان نيز کلاهبرداري کرده باشد، از مالباختگان دعوت كرد تا براي شناسايي متهم، پيگيري پرونده يا طرح شکايت به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ يا شعبه بيستم بازپرسي دادسراي ناحيه 12 تهران مراجعه كنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 21 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب