مقابله با جهش قيمت ها
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

مقابله با جهش قيمت ها

به نقل از شبکه اطلاع رسانی بازرگانی ایران (شابا)، حمید علیخانی، میزان اثرگذاری حذف یارانه حامل های انرژی نانوایی ها را 3 الی 5 درصد اعلام کرد و افزود: به طور قطع دقت لازم صورت خواهد گرفت تا در بحث سوخت و انرژی با یک جهش ناگهانی مواجه نشویم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران افزود: به طور قطع تغییر قیمت هایی که براساس آنالیز و روند کارشناسی و با تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت گیرد، منطقی بوده و به عنوان مبنای بازرسی و نظارت بر قیمت ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

علیخانی درخصوص تغییر قیمت ها بعد از اجرای هدفمندسازی یارانه ها، اعلام کرد: براساس آنالیزی که انجام شده قیمت ها آن طور که بسیاری از مردم گمان می کنند، افزایش نخواهد یافت.

 

این مقام مسوول با اشاره به بسته حمایتی از نان، به اختصار درخصوص این بسته گفت: تداوم خرید تضمینی، یکسان شدن قیمت گندم در کل کشور، توافق با نانوایی ها و دیگر صنوف مرتبط با حوزه آرد و نان از جمله موارد مورد اشاره در این بسته است.

 

مدیر عامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه در حال حاضر صنوف و صنایع، گندم را به قیمت بالا می خرند، گفت: هم اکنون فرآورده های آرد در کشور ما با قیمت بالاتر از قیمت جهانی تولید می شود.

 

وی توزیع گندم با نرخ یکسان در سراسر کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: بخش هایی همچون شیرینی پزی، ماکارونی، آزادپزها، گندم را با قیمت بالایی تهیه می کند که در صورت هدفمند شدن یارانه می توانند مواد اولیه خود را با نرخ کمتری تامین کنند.

 

به گفته وی در حال حاضر متوسط جهانی قیمت گندم 280 تومان است.

 

علیخانی با تاکید بر اینکه نه آرد 400 تومانی منطقی است و نه آرد 5/7 تومانی، اظهار داشت: چنانچه قیمت آرد و گندم منطقی شود بسیاری از مشکلات موجود فعالان این صنف رفع خواهد شد.

 

وی از کاهش قیمت نان در آزادپزها خبر داد و افزود: فعالان این صنف آرد خود را با قیمت 390 تا 410 تومان تهیه می کنند و در صورت یکسان شدن قیمت گندم مطمئنا آرد خود را با نرخ کمتری تامین خواهند کرد که این خود موجب کاهش قیمت تمام شده تولید نان خواهد بود.

 

وی غیر رقابتی بودن را مهم ترین مشکل واحدهای آزادپزها دانست وبا اشاره به تجربه یک سال و نیم کشور در بحث آزادپزی، اظهار داشت: ایجاد 10 هزار واحد آزاد پزی در این مدت نشان دهنده این است که مردم کیفیت را بر قیمت ترجیح داده و با افزایش منطقی قیمت ها به شرط بهبود کیفیت، مخالفتی ندارند.

 

 

منبع : jamejamonline.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 16 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب