رویترز: ایران همچنان بنزین وارد می کند
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

منابع آگاه تجاری به رویترز گفتند طی ماه اکتبر حداقل دو محموله بنزین به ایران وارد شده است .

به گزارش خبر انلاین به نقل از رویترز ایران طی سالهای گذشته 30 درصد بنزین مورد نیاز خود را به علت کمبود ظرفیت پالایشگاهی وارد می کرد اما طی ماه سپتامبر،شهریور تنها نیمی از یک محموله کامل بنزین را وارد کرده بود .

پیش از آغاز اعمال تحریم های تجاری آمریکا بر ضد ایران از اوایل سال 2010 ایران ماهانه 10 تا 12 محموله بزرگ بنزین خریداری می کرد که با تولید بنزین در پتروشیمی ها از واردات این حجم بنزین بی نیاز شد. مقامات ایران اعلام کرده اند با تولید بنزین در پتروشیمی ها به مرز خودکفائی رسیده اند. ایران با استفاده از ظرفیت مجتمع های پتروشیمی اقدام به افزایش ظرفیت بنزین کرده است و حتی مقداری از بنزین تولیدی خود را به کشورهای همسایه صادر نموده است .

یک تاجر بنزین در بازار جهانی انرژی گفت ایران طی هفته های گذشته حداقل دو تا سه محموله بنزین از شرق خریداری کرده است .

به گزارش فارس،رویترز با ایجاد تشکیک در طرح ابتکاری ایران در تولید بنزین از پتروشیمی ها نوشته است: «یک تاجر دیگر در بازار جهانی انرژی گفت البته من هنوز نسبت به خودکفایی تولید بنزین در ایران شک و تردید دارم . این مساله به صورت ناگهانی و یک شبه اتفاق نیفتاده است . ایران غیر از استفاده از ظرفیت واحدهای پتروشیمی برای تولید بنزین از ذخایر انبار شده در ماههای قبل نیز استفاده می کند» .

این گزارش افزوده است: کارشناسان مستقل انرژی بر این باورند که ایران نمی تواند برای مدت زیادی از ظرفیت های واحدهای پتروشیمی برای تولید بنزین استفاده کندچرا که صنعت پتروشیمی نقش مهمی در اقتصادایران دارد .

اتحادیه اروپا هفته گذشته در قانون تحریم های خود علیه ایران صادرات بنزین به ایران را ممنوع نکرده است. این در حالی بود که در تحریم های مصوب این اتحادیه در ماه تیر بنزین یکی از مهمترین موارد تحریمی به حساب می آمد. به عقیده تحلیلگران اقدام ایران در تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی و از میان بردن نیاز خود به واردات نقش مهمی در عقب نشینی اتحادیه اروپا داشته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 13 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب