مالیات: به سراغ خرده‌فروشان هم می‌رویم
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

ريیس کل سازمان امور مالیاتی با تشریح آخرین تحولات مرتبط با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: مودیانی هستند که فکر می‌کنند مسائل صنفی خودشان را می‌توانند خارج از چارچوب‌های قانونی پیش ببرند، ولی امروز دیگر جامعه این گونه روش‌ها را نمی‌پسندد.

علی عسگری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره اعتراضاتی که اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در بازار به‌وجود آورد، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده برای 8 دوره اجرا شده و برای کسانی که این دوره را شامل مي‌شود، باید مشخص شود که رسالت این قانون چیست.

وی در عین حال افزود: البته تکلیف ما و مودیان اجرای قانون است و اگر در چارچوب قانون همه به وظایف خود عمل کنند، مشکلی وجود ندارد، اما اگر توقعاتی فراتر از قانون وجود داشته باشد، بالاخره برخی موضوعات و بحث‌هایی پیش خواهد آمد.

 وی با اشاره به بحث‌هایی که یک ماه قبل در کشور درگرفت، گفت: این گونه مباحث ناشی از این بود که بخش‌هایی از فعالان اقتصادی انتظارات فرا قانونی داشتند، ولی از سوی دیگر ما هم باید قانون را همسان برای همه گروه‌ها اجرا کنیم و فکر می‌کنیم بهترین مصدر برای اجرا‌، قانون است و هیچ‌کس فراتر از قانون نیست.

وی تاکید کرد: مودیانی هستند که فکر می‌کنند مسائل صنفی خودشان را می‌توانند خارج از چارچوب‌های قانونی پیش ببرند، ولی امروز دیگر جامعه این گونه روش‌ها را نمی‌پسندد؛ به همین خاطر پس از موضوعاتی که پیش آمد، آن عده از کسانی که توقعات فرا قانونی داشتند مثل تمامي‌12 گروه دیگر که مالیات بر ارزش افزوده را پذیرفته بودند اجرای قانون را پذیرفتند، البته تعدادی از آنها در خوف و رجا هستند که با گذشت زمان آن هم رفع مي‌شود. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره مرحله بعدی اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: ما هر کدام از مراحل را که اجرا مي‌کنیم بخشی از مشمولان قانون را با شورای اصناف هماهنگ و تعیین مي‌کنیم.

وی افزود: هم اکنون مرحله گروه الف تقریبا تمام شده‌اند، مرحله گروه ب را داریم اجرا مي‌کنیم و تنها در مرحله گروه ب یکی دو مرحله تا اجرای کامل فاصله داریم و بعد وارد مرحله ج مي‌شویم که مرحله خرده فروش‌ها است. عسگری درباره اجرای مرحله نخست قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: گروه الف تمام کسانی که وارد‌کننده، صادرکننده و تولیدکننده بزرگ و کسانی که بالای 350 میلیون تومان فعالیت اقتصادی داشتند را شامل مي‌شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 12 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب