نهاوندیان:رونق توليدبااجراي هدفمندی يارانه‌ها
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...


رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: بخش توليد كشور با اجراي تدريجي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها يك تكيه‌گاه حقيقي پيدا كرده و اين بخش تقويت مي‌شود.

به گزارش  فارس، محمد نهاونديان ظهر امروز در ديدار با جمعي از فعالان اقتصادي اردبيل و توليدكنندگان اظهار داشت: در قالب اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها تحول در بخش توليد به مرحله بعدي محول مي‌شود به طوري كه قرار است اصلاح قيمت‌ها در اين بخش نيز منطقي و همراه با عدالت باشد.

وي با بيان اينكه در وهله اول اجراي اين طرح انرژي و سوخت و قيمت آنها اصلاح مي‌‌شود، افزود: مبناي اجراي اين طرح صرفه‌جويي است كه اين صرفه‌جويي بايد از مصارف خانگي آغاز شده و به بخش توليد نيز تزريق شود.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران شرط اصلي اجراي مناسب اين طرح را همراهي مردم عنوان كرد و بيان داشت: اگر با اجراي اين طرح بتوانيم ميزان مصرف انرژي را كاهش داده و قيمت حامل‌هاي انرژي را نيز اصلاح كنيم، بخش عظيمي از توفيق حاص شده است.

نهاونديان عنوان داشت: تنها 30 درصد انرژي توليد شده كشور در بخش توليد مصرف مي‌شود و بقيه مصارف ما خانگي است.

وي با بيان اينكه در كشورمان قيمت انرژي براي واحدهاي توليدي از مصارف خانگي برخلاف روال مرسوم دنيا گران‌تر است، اظهار داشت: با اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها اين رويه اصلاح شده و حتي برعكس نيز مي‌شود.

نهاونديان در ادامه سخنان خود به ضرورت خصوصي‌سازي به ويژه در كشورمان اشاره كرد و افزود: در اين زمينه در سال‌هاي اخير موفقيت‌هاي خوبي كسب كرده‌ايم به طوري كه اجراي اصل 44 مي‌تواند تحول اساسي اقتصادي را در كشور رقم بزند.

وي راه‌اندازي صندوق توسعه ملي را از جمله ضروريت‌هاي فعاليت بخش خصوصي در كشورمان اعلام كرد و گفت: در اين مجموعه نمايندگان به تعداد مساوي از بخش خصوصي و دولتي حضور دارند.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران خواستار ارتقاي جايگاه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن شد و در ادامه تصريح كرد: ما امروز هيچ تقابلي را بين دولت و بخش خصوصي شاهد نيستيم.

وي ادامه داد: همه مسئولان اجرايي كشور به اين نتيجه رسيده‌اند كه با حمايت از بخش خصوصي مي‌توان اقتصاد كشور را پويا و با تحرك كرد كه در اين زمينه تعامل دولت و مجلس ضروري به نظر مي‌رسد و نبايد در اين رفتارها تناقضي ديده شود.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: در نشست مسئولان اتاق‌هاي بازرگاني كشور به ميزباني اردبيل پيشنهاد كرديم كه در فضاي اقتصادي كشور از تنش خودداري كرده و متانت را پيشه كنند تا اقتصاد ايران در اين شرايط به ريل خودباوري برسد.

نهاونديان خاطرنشان كرد: تحقق اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و اجراي اصل 44 از آرزوهاي ديرينه فعالان اين بخش است و اميدواريم در اين زمينه حركت سازنده‌اي را شاهد باشيم.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 8 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب