آزادسازي تعرفه بيمه درمان از سال آينده
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

دبير شوراي عالي بيمه گفت: در جلسه ديروز اين شورا، آزادسازي بيمه‌هاي درمان مورد موافقت قرار گرفت.

ثريا چرخچي در گفت‌وگو با فارس، اظهار كرد: در اين جلسه با بررسي‌هاي كارشناسي مناسب با آزادسازي بيمه‌درمان موافقت شد.

وي افزود: مرحله آزادسازي بيمه‌هاي درمان و شرايط عمومي اصلاح كه در چندين جلسه مورد بررسي شوراي عالي قرار گرفته بود، مورد تصديق قرار گرفت؛ اما بحث آزادسازي‌ها و ابلاغ آن به شركت‌هاي بيمه جهت اجرا در تاريخ اول فروردين سال 90 خواهد بود. وي به روند تاسيس شركت‌هاي بيمه‌اي جديد اشاره كرد و گفت: براساس ماده 39 قانون تاسيس بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران و بيمه‌گر كه سال 1350 وضع شده است، كساني كه درخواست تاسيس شركت جديد بيمه‌اي دارند، بايد تقاضاي صدور بيمه شركت را به بيمه مركزي تسليم كنند.

تذکر بيمه مركزي به خودروسازان

در همين حال رئيس کل بيمه مرکزي از اعلام تذکراتي به شرکت‌هاي خودروساز در صدور و فروش بيمه‌نامه اتومبيل صفر خبر داد و گفت: مشتريان بايد در انتخاب شرکت بيمه حق انتخاب داشته باشند.

جواد فرشباف ماهريان در گفت‌وگو با مهر افزود: اين که از قبل نسبت به شرکت‌هاي بيمه‌اي که خودروهاي صفر با بيمه‌نامه آنها تحويل مشتري مي‌شود، قضاوتي مبني بر ضعيف بودنشان صورت مي‌گيرد، قابل قبول نيست.

وي با تاکيد بر اين که مشتريان بايد حق انتخاب بيمه‌نامه خود را داشته باشند، تصريح کرد: اين موضوع با مشکلاتي مواجه بود که بيمه مرکزي تذکرات لازم را صادر کرده است.

به گفته وي، حتي شرکت بيمه‌اي که اکثر اين بيمه‌ها را انجام مي‌داد، موظف شد طبق يک برنامه زمان‌بندي سقف پرتفوي خود را در اين بازار کاهش دهد و از نظر قانوني اين شرکت موظف است که برنامه‌هاي آتي خود را به تاييد بيمه مرکزي برساند.

رئيس شوراي‌عالي صنعت بيمه اعلام کرد: برنامه‌اي که از سوي شرکت بيمه ذي‌ربط به بيمه مرکزي تحويل شده نشان مي‌دهد که سقف بيمه خودرو کاهش يافته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 6 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب