شهید مطهری چند دقیقه قبل از شهادت چه گفته بود؟ /خون دل امام از طرفداران بیرون کردن زنان از ادارات
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

ه گزارش خبرآنلاین، کتاب ماه فرهنگی و تاریخی «یادآور» در ویژه نامه ای که در آن به بررسی اقدامات تروریستی گروه فرقان پرداخته، مصاحبه ای را با مهندس مصطفی کتیرایی به عنوان کسی که در واپسین لحظات زندگی در کنار شهید مطهری بوده انجام داده است.

بخش های مهمی از این مصاحبه را در ادامه بخوانید:

  • اتفاقا آن شب آقای مطهری پهلوی من نشسته بود و از قول امام خمینی درد دل می کرد که ایشان از طرف روحانیون سنت گرا به شدت تحت فشار بود که زنها را باید از ادارات بیرون کنند و اینها نباید در هیچ مجلس و تظاهراتی باشند ولی ایشان مقاومت کرد و هزینه اش را هم داد، چون کسانی که این حرف ها را می زدند، غالبا زور هم داشتند. آقای مطهری می گفت یکی از کارهای مهم امام خمینی این بود که در برابر این نوع فشارها مقاومت می کرد.
  • بعد از برگزاری جلسه شام خوردیم و حدود 11 شب بودکه جلسه تمام شد و من و آقای مطهری و آقای طرخانی از منزل بیرون آمدیم و سه تایی سر کوچه آمدیم. آقای مطهری وقتی احاس کرد ما داریم در مورد یک مساله خصوصی صحبت می کنیم تادبا فاصله گرفت و سرکوچه ایستاد تا اینکه جوانی با موتور سیکلت به ایشان رسید و ایشان را به اسم صدا کرد؛ آقای مطهری که جواب داد با گلوله به سرش زد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 6 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب