ناگفته‌هاي حضور احمدي‌‌نژاد در لبنان از زبان سفير ايران
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

به گفته ركن‌آبادي تاكنون سابقه نداشته كه رئيس جمهور كشورمان به جايي سفر كند و اينقدر رسانه‌هاي جهان بر آن متمركز شوند.
سفير ايران در بيروت به استقبال گسترده به عمل آمده از احمدي‌نژاد توسط دولتمردان لبناني و همچنين مردم اين كشور اشاره و خاطرنشان كرد: برخلاف پروتكل، بيش از حد لازم به سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان بها داده شد و استقبال بي نظيري از لحظه ورود آقاي احمدي‌نژاد به فرودگاه به عمل آمد. جمعيت بسيار زيادي از ساعت‌ها قبل در خيابان‌ها و در مسير عبور رئيس جمهور و هيئت همراه از فرودگاه به كاخ رياست جمهوري حضور داشتند.
وي ادامه داد: محافل داخلي لبنان نيز استقبال به عمل آمده از رئيس جمهوري ايران را در اين كشور بي نظير و بي سابقه خواندند.

* احمدي‌نژاد ركورد عبدالناصر را نيز شكست

ركن‌آبادي با اشاره به استقبال به عمل آمده از جمال عبدالناصر كه ركورد استقبال از مقامات عالي‌رتبه ديگر كشورها در لبنان را به خود اختصاص داده بود، اظهار داشت: استقبال به عمل آمده از آقاي احمدي‌نژاد در لبنان ركورد عبدالناصر را شكست.
وي با اشاره به مشكلات داخلي رژيم صهيونيستي، مذاكرات مصنوعي سازش و ...،‌ خاطرنشان كرد: مردم منطقه بخصوص لبنان در حال حاضر گفته‌ها و مواضع جمهوري اسلامي مبني بر اينكه رژيم صهيونيستي در سراشيبي سقوط قرار دارد را ملموس‌تر احساس مي‌كنند.
سفير ايران ادامه داد: همه دنيا شاهد هستند كه جمهوري اسلامي ايران،‌ افكار حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري در قلب ملت‌هاي منطقه جا باز كرده است كه نمونه آن را در زمان حضور آقاي احمدي‌نژاد در لبنان شاهد بوديم كه وقتي نماينده اين نظام مقتدر به لبنان سفر كرد چه استقبال گرمي از ايشان به عمل آمد.
وي با بيان اينكه از زمان پيروزي انقلاب تاكنون تلاش‌هاي زيادي براي ممانعت از انتشار افكار امام (ره) و انقلاب صورت گرفت، اظهار داشت: علي‌رغم اين تلاش‌ها به حول و قوه الهي شاهد گسترش روزافزون افكار و ايده‌هاي امام (ره) در كشورهاي مهم دنيا و منطقه به ويژه لبنان هستيم.

* تصاوير خود گوياترين وسيله هستند

ركن‌آبادي در خصوص ناگفته‌هاي سفر احمدي‌نژاد به لبنان، با بيان اينكه ناگفته‌ها زياد است،‌ افزود: تصاوير در اين زمينه گوياترين وسيله هستند تا احساسات مردم لبنان نسبت به جمهوري اسلامي ايران را بيان كنند. شاهد بوديد در لحظه ورود رئيس جمهور به خيابان‌ها و چه در زمان ورود ايشان به دانشگاه دولتي لبنان چه استقبال گرمي از آقاي احمدي‌نژاد به عمل آمد.
وي با اشاره به حضور حدود يك هزار نفر از نخبگان و فرهيختگان لبناني در سالن آمفي تئاتر دانشگاه دولتي لبنان، اظهار داشت: حدود سه هزار نفر از دانشجويان اين دانشگاه به دليل كمبود جا در محوطه دانشگاه و در مقابل در ورودي در انتظار رئيس جمهور كشورمان بودند و با تمام وجودشان ابراز احساسات مي‌كردند و همزمان با ورود رئيس جمهور اشك بر گونه‌هاي آنها جاري شده بود و فرياد «يا مهدي يا مهدي» سر مي‌دادند.
سفير ايران در بيروت با ذكر اين نكته كه اين دانشگاه نماد وحدت ملي كل لبنان است كه تمامي طوائف در آنجا داراي نماينده هستند،‌گفت: روساي دانشكده‌هاي اين دانشگاه در زمان ورود و خروج آقاي احمدي‌نژاد استقبال و بدرقه گرمي از ايشان به عمل آوردند و دكتراي افتخاري علوم سياسي اين دانشگاه را به وي اهدا كردند.

* كل لبنان از احمدي‌نژاد استقبال كرد

وي در ادامه اين گفت‌وگو به اوضاع داخلي لبنان از جمله موضوع دادگاه رفيق حريري و ... اشاره كرد و افزود: قبل از انجام اين سفر و در طي آن تبليغاتي مطرح مي‌شد مبني بر اينكه سفر احمدي‌نژاد به لبنان باعث ناآرامي بيشتر در صحنه اين كشور خواهد شد، اما در آستانه ورود رئيس جمهور كشورمان، گروه‌هاي لبناني ترجيح دادند آرامش را رعايت كنند و بعد هم نتيجه گرفتند كه اين سفر باعث بهتر شدن وضعيت در صحنه لبنان شده است. البته با توجه به مسائلي كه در مذاكرات مطرح شد انتظار مي‌رود به زودي شاهد آرامش بيشتري در صحنه لبنان باشيم.
ركن‌آبادي اضافه كرد: صهيونيست‌ها قبل از انجام اين سفر تبليغات زيادي را انجام دادند و هدفشان جنگ رواني براي لغو يا تعويق اين سفر بود تا از اين طريق يك پيروزي را براي خود ثبت كنند ولي با توجه به صلابت و قاطعيت رياست جمهوري و زمينه خوبي كه از سوي سفارت ايران براي انجام اين سفر فراهم شد،‌ آنها موفق به عملياتي كردن اهدافشان نشدند.
وي با اشاره به حضور سه ماهه‌اش در لبنان به عنوان سفير ايران گفت: اين مدت فرصت خوبي بود كه با همه گروه‌ها و طرف‌هاي سياسي و گرايش‌ها در تمامي بخش‌ها و زمينه‌ها ارتباط خوبي را برقرار كنم و آنها نيز براي انجام اين سفر لحظه شماري مي‌كردند. البته يكي دو جريان سياسي كه تحت تاثير برخي مطالب رسانه‌هاي خارجي از ابتدا انتقاداتي را نسبت به انجام اين سفر داشتند، حدود يك هفته مانده به سفر در تماسي كه با من داشتند اعلام كردند كه براساس تصميمي كه در كميته مركزي سياسي خود گرفته‌اند از اين سفر استقبال مي‌كنند و ورود احمدي‌نژاد به لبنان را خوشامد گفتند.
ركن‌‌آبادي ادامه داد: عده‌اي تلاش داشتند عنوان كنند كه گروه خاصي ميزبان رئيس جمهور ايران هستند ولي الان با قاطعيت مي‌توان گفت كه كل لبنان از رئيس جمهور، نخست‌وزير و رئيس مجلس و تمام جريانات سياسي از رئيس جمهور ايران در اين سفر استقبال كردند.

* امضاي 17 سند همكاري

وي در بخش پاياني اين گفت‌وگو به توافقات صورت گرفته در اين سفر اشاره كرد و گفت: ما روابط سياسي خوبي با لبنان در طي 32 سال اخير داشتيم و دوستان نيز در گذشته تلاش‌هاي زيادي را براي پيشبرد امور اقتصادي و همكاري‌هاي دوجانبه رسمي انجام داده بودند ولي تحت تاثير اوضاع و احوال و شرايط مختلف اين امر پيش نرفته بود به نحوي كه در حال حاضر در بخش تجاري و بازرگاني كل تبادل ما 150 ميليون دلار است.
سفير ايران يادآور شد: با تلاش‌هاي صورت گرفته موفق شديم 17 سند همكاري بين ايران و لبنان در زمينه‌هاي مختلف انرژي، تبادل دانشجو، بهداشتي و ... را در اين سفر به امضا برسانيم و به زودي سندهاي همكاري جديدي را امضا خواهيم كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 23 مهر 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب