اسراییل : باید بپذیریم ، ایران هسته ای می شود
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

این گزارش می نویسد که نهادهای دولتی اسراییل همچون وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی در حال مطالعه و تدوین استراتژی مقابله با " فردای " دست یابی ایران به سلاح هسته ای هستند.

گفتنی است پیش از این موضوع مقابله با ایران هسته ای در اسراییل صرفا در سطح چگونگی بازداشتن آنچه که دست یابی ایران به سلاح هسته ای نامیده می شد ، در سطح رسانه ها و محافل سیاسی و امنیتی این رژیم مورد بحث قرار می گرفت و این نخستین بار است که در اسراییل درباره چگونگی واکنش به ایران دارای سلاح هسته ای بحث می شود.

چروزالم پست می نویسد : " در حالی که عمده بحث مقامات اسراییل تا کنون درباره " روی میز بودن همه گزینه ها برای ممانعت از دست یابی ایران به سلاح هسته ای  "  و نیز عدم اجازه اسراییل به ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای متمرکز بود ، وزارت امور خارجه اسراییل در حال آماده سازی طرح هایی برای مقابله با ایران مجهز به سلاح های هسته ای است.

این گزارش می افزاید که فاش شدن تشکیل تیمی در وزارت خارجه برای بررسی گزینه های اسراییل برای فردای ایران هسته ای نخستین نشانه از این واقعیت است که ظاهرا مقامات اسراییلی به این نتیجه رسیده اند که احتمالا در آینده تنها قدرت هسته ای منطقه نخواهند بود.

یک مقام اسراییلی به جروزالم پست می گوید که این کار به این معنا است که شما برای یک فاجعه طبیعی آماده می شوید اما همزمان  هر چه در توان دارید به کار می بندید تا این فاجعه رخ ندهد .

وی می افزاید : " شما مانور نظامی برگزار می کنید  ، با این حال هر کاری می کنید تا جنگی رخ ندهد.

جروزالم پست می نویسد ظاهرا وزارت امور خارجه اسراییل تنها نهادی نیست که در این زمینه کار می کند بلکه احتمالا شورای امنیت ملی نیز طرح هایی برای آماده سازی اسراییل برای فردای " ایران هسته ای " در دست بررسی دارد.

جروزالم پست می نویسد : " تا حالا بحث های عمومی در اسراییل بیشتر حول موضوع چگونگی بازداشتن ایران از تولید سلاح هسته ای بوده و بحث های مربوط به چگونگی مقابله با واقعیت ایران هسته ای کمتر در سطح محافل عمومی مورد بحث قرار گرفته است.

در مقابل در آمریکا در دولت های مختلف ، موضوع چگونگی مقابله با ایران مجهز به سلاح هسته ای در سطح محافل دولتی و رسانه ای زیاد مورد بحث بوده و حتی برخی نظرها حاکی از اجتناب ناپذیر بودن این واقعیت است.

مقامات آگاه اسراییلی به جروزالم پست گفتند : در حالی که بسیاری از نهادها و مقامات اسراییلی درباره راههای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای سخن گفته و تلاش می کنند عده ای نیز مشغول آماده سازی سناریوهای مقابله با واقعیت ایران اتمی هستند.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 4 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب